10 RZECZY, KTÓRE KOBIETA POWINNA MIEĆ W SZAFIE


Zastanawiając się nad tymczasowością i zmiennością mody (no cóż kobieta też zmienną jest) dostrzegam pewne elementy stałe. Mimo zmieniających się trendów, motywów, deseni, są rzeczy, które zawsze cieszą się powodzeniem, popularnością i mimo upływu lat można odnaleźć je w szafach wielu kobiet. Część z nich jest obiektem marzeń, czy wręcz  pożądania. Są synonimem pewnego statusu, należą do towarów luksusowych, często podrabianych. Ale oryginał ma swoją wartość (co prawda i cenę), można go przekazać następnym pokoleniom. Zarówno nowe modele, jak i te vintage są poszukiwane.

Spróbowałam stworzyć subiektywną listę 10 rzeczy, które kobieta powinna mieć w garderobie. Nie tylko tych pożądanych, to raczej niezbędne minimum, które uzupełniane modnymi nowinkami zawsze będą dobrze wyglądać, sprawdzać się  w różnych sytuacjach. Czyli tzw. klasyki, które nie muszą być nudne, czy banalne. Ważne – warto zainwestować w jakość, sprawdzoną markę, przetrwają dekady.

1) Trench Burberry – najbardziej rozpowszechniony model płaszcza w podstawowej wersji z beżowej gabardyny, z funkcjonalnymi elementami, z charakterystyczną podszewką w beżowo-czerwoną kratkę, zaprojektowany jako płaszcz dla wojska, szybko przyjął w modzie się stając się kultowym produktem marki.

Kultowy model Bespoke można nie tylko zamówić przez internet, ale stworzyć swoją unikatową, spersonalizowaną wersję – płaszcz zaprojektowany z udziałem klienta, każdy jest podpisany. Chętnie noszą go gwiazdy,

 

jest też w wersji mini dla dzieci.

Nosili go Katharine Hepburn i Humprey Bogart w „Casablance”.

2) Biała koszula – to jeden z wielu asortymentów zapożyczonych przez kobiety z męskiej garderoby.

W klasycznej wersji wzorowana na męskiej, z małym kołnierzykiem, mankietami, zapinana na guziki z macicy perłowej, lekko pasowana, wykonana z wysoko gatunkowej popeliny bawełnianej.

Noszona na co dzień i na wieczór, na spotkania, do pracy i na tzw. czerwony dywan Sharon Stone podczas gali Oscarów, Uma Turman w “Pulp Fiction”.

Podstawowy model ma już wiele modyfikacji, przystosowany do potrzeb współczesnej kobiety, podlega trendom. W praktycznej wersji warto zakupić model ze stretchem.

3) Mała czarna – wymyślona przez Coco Chanel w cudownych latach 20. ubiegłego wieku.

Magazyn Vogue nazwał ją Fordem mody (była dostępna podobnie jak model samochodu tylko w jednym kolorze).

Chanel zaprojektowała ją z miękkiego dżerseju, który się nie gniótł, idealna dla aktywnych kobiet, które ją za to pokochały. W zależności od potrzeb zmieniając dodatki można ją nosić na różne okazje. W tej chwili istnieje niezliczona ilość jej wariantów.

Klasyczna, prosta forma rozsławiona została ponownie przez Audrey Hepburn w filmie „Śniadanie u Tiffaniego” dzięki projektowi Huberta de Givenchy.

4) Kardigan – (z ang. cardigan, nazwa zaczerpnięta od tytułu J.T.Brudnella hrabiego Cardigan) lub bliźniak (czyli sweterek i bluzka  w tym samym kolorze).

Męska część garderoby, ale jak zwykle przejęta przez kobiety,  w wersji bardzo podstawowej, ponadczasowej sięga do bioder i zapinany jest na małe guziki. Kardigan zmienia swoją długość w zależności od sezonu, ale dekolt V i dwie kieszonki na przodzie są niezmienne. Najlepiej  w szarym, beżowym kolorze. Wersja de lux – wykonana ze 100% kaszmiru.

5) Dżinsy – poza T-shirtem, najbardziej demokratyczny produkt, noszą je wszyscy. Mają już ponad 150 lat i wcale się nie starzeją (wersja damska jest młodsza, powstała w 1935r. dostosowana do kobiecej sylwetki).

Grono ich fanów stale się powiększa. Podstawowa wersja to pięciokieszeniówka o prostych nogawkach, w kolorze blue. Spodnie przeszły drogę od robotniczych fabryk aż na salony, opatentowana  w XIXw. Przez Levis Straussa jako ubranie dla górników i farmerów. W latach 50. stały się popularne dzięki gwiazdom, nosili je Brigitte Bardot, Marlyn Monroe, Elvis Presley, Marlon Brando, James Dean, w latach 70. ruch hippisowski  rozpowszechnił modę na model dzwonów.

Stały się także powodem skandalu za sprawą Calvina Kleina i słynnej reklamy z młodziutką Brooke Shields – hasło „Nie ma nic między mną i moimi calvinami” wywołało liczne komentarze.

Niezliczona jest liczna modeli, kolorów, krojów i stale opracowuje się nowe. Poza tymi klasycznymi o prostej linii (Levis 501), czy w modnej wersji typu boy friend (luźniejsze, jakby pożyczone od przyjaciela) pojawiają się sezonowe odmiany. Jaką markę wybrać? Radzę przetestować różne, nie ma reguły, dżinsy trzeba poczuć na sobie.

6) szpilki – mężczyźni uważają, że kobieta w szpilkach wygląda najseksowniej. Pierwszą kobietą na obcasach była Katarzyna Medycejska – założyła buty na obcasach na swój ślub. Pantofle na szpilkach zawdzięczamy Włochom, którzy rozpowszechnili je w latach 50., kolejnych ich propagatorem  był Christian Dior. Te od Manolo Blahnika, Louboutina, czy Jimmy Choo są obiektem pożądania nie tylko fashion victims, ich sławę umocnił serial „Sex w wielkim mieście” i Sarah Jessica Parker. Charakterystyczna, dyskretnie połyskująca czerwona podeszwa szpilek Louboutina to wywołuje małe ukłucie zazdrości.

W ubiegłym roku dom mody YSL spowodował małe zamieszanie wypuszczając na rynek szpilki sygnowane swoją marka z czerwoną podeszwą. Sprawa w sądzie nadal trwa. Dla patriotek -Blahnik ma w swojej kolekcji modele noszące nazwy Poznań, Łódź, Suwałki.

Manolo Blahnik

Jimmy Choo

Obojętnie jaki model wybierzemy ważne, żeby były wygodne i tworzyły całość z nogą. Dobre buty nie tylko dobrze wyglądają, ale nadają kobiecej sylwetce sex-appealu.

7) baletki – baleriny, buciki na płaskiej podeszwie. Historia zaczęła się od marki Repetto (1947),

ale ich sławę ugruntowały gwiazdy, Brigitte Bardot, Audrey Hepburn. BB ma nawet swój model z charakterystyczną kokardką na przodzie.

Baletki z gumką to opcja domu mody Lanvin – zmieniają się kolory, model pozostaje.

Inna opcja – baletki Chanel z kontrastowymi czarnymi czubkami, pikowane.

Wersja współczesna model Marca Jacobsa – Mouse Flat z pyszczkiem myszki na przodzie.

W wersji nowoczesnej plastikowe baleriny firmy Melissa w wymarzonych kolorach lub Kartella – model Glue Cinderella z podeszwą w gwiazdkę.

Baletki można zastąpić mokasynami Tods’a, model zaprojektowany przez włoską markę stał się niezwykle popularny, ręcznie wykonywane są gwarancją wygody.

Opcja na osób czujących się młodo – trampki Converse, wzór All Stars niezmienny od lat, mnożą się wersje kolorystyczne, materiały, doskonałe na każdą okazję, Mick Jagger założył je na swój ślub.

 

8) torba – dobre, markowe są obiektem pożądania, drogie i wyczekiwane, popyt na nie nigdy nie maleje, a raczej rośnie. Stanowią dobrą inwestycję, Warto zainwestować w oryginał. Podróbki są ścigane. Niektóre z modeli mają już ponad 70 lat, ale nadal cieszą się popularnością.

Tutaj mamy kilka opcji do wyboru:

-       najstarsza to Speedy (Monogram Canvas) Louis Vuitton – powstała w 1933r. zaprojektowana w formie kuferka z rozpoznawalnym wzorem w szachownicę, z beżowym logo, beżowymi rączkami. Szczyci się doskonałą jakością, ręcznym wykonaniem. Jest niestety najczęściej podrabianym modelem.

-       w latach 30 pojawił się kolejny model zaliczany do kultowych marki Hermes, a to za sprawą Grace Kelly, która będąc w ciąży zakrywała nią widoczny brzuch, szybko nazwano ją „Kelly”, z metalowymi wykończeniami lubiana jest przez gwiazdy, często występowała w serialu „Sex w wielkim mieście”.

 

-       lata 50. to kolejny hit – firma Gucci wypuściła klasyczny model torebki o zaokrąglonych kształtach, z metalową klamrą. Ulubiona torba Jackie Kennedy i stąd jej nazwa „Jackie” ( wcześniej Constance).

-       W 1981 r. powstała najbardziej pożądana torebka świata – Birkin. Podobno do jej projektu zaproszono Jane Birkin, która miała stworzyć torbę idealną, tak, żeby pomieściła wszystkie kobiece drobiazgi w uporządkowany sposób. Niestety trzeba zapisać się w kolejce na wyczekiwany model, czas realizacji zamówienia ok. 1,5roku, ceny od 5.tys w górę, ale jej wyprodukowanie zajmuje ok.48 godzin. Ideał ma swoje wymagania.  Ale przecież „ It’s not a bag – it’s fucking Birkin”. Warto ją mieć. Nawet w 1 egzemplarzu, chociaż Victoria Beckham ma ich 100.

-       -najmłodsza to „Paddington” zaprojektowana przez Phoebe Philo dla marki Chloe w 2005r. od tego momentu zaczęła się epidemia na ten model. Nosi ją Sienna Miller, Kate Moss, Mischa Barton. Charakterystyczne okrągłe rączki i ciężka kłódka wyróżniają ten model.

9) torebka

– najstarsza (1955) to model 2.55 stworzona przez Coco Chanel,  z charakterystycznym pikowaniem, na złotym (teraz też srebrnym) łańcuszku. Był to prezent dla kobiet, nie trzeba jej trzymać w ręku. Nazywana jest „nirwaną luksusu”.

- Bottega Veneta – włoska marka wypuściła model torebki do ręki nazwanej „Knot”(z ang. węzeł), ponieważ ma zapięcie w formie węzła, z charakterystyczną plecionką, jest jednym z modeli najczęściej noszonym przez gwiazdy na tzw. wyjścia. Co  roku firma wypuszcza nową wersję, niestety w limitowanej ilości od 25 do 100 egzemplarzy.

- w 1997r. marka Fendi wypuściła torebkę zainspirowaną francuską bagietką – stąd jej nazwa „Baguette”, dzięki krótkiemu paskowi jest łatwa do noszenia, ma klamrę z logo, a w żywych kolorach atrakcyjna dla aktywnych kobiet, to ulubiony model Carrie Bradshaw.

10) apaszka Hermes – szacowny, paryski dom mody znany jest z wysokiej jakości apaszek, druki podzielone są na różne tematy, te z motywami jeździeckimi i złotymi łańcuchami są poszukiwane najczęściej. Symbol statusu i powodzenia., wykonana z jedwabiu.

 

 

Jedna myśl nt. „10 RZECZY, KTÓRE KOBIETA POWINNA MIEĆ W SZAFIE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to www.sweetcaptcha.com:80 (Connection timed out) in /wp-content/plugins/sweetcaptcha-revolutionary-free-captcha-service/library/sweetcaptcha.php on line 73
Couldn't connect to server