COCO i KARL

Zanim nadejdzie nowy sezon może warto poczytać o dwóch gigantach mody? Dwa nazwiska, które zna większość ludzi na świecie. Nawet jeśli nie interesują się modą. O Coco Chanel pisano dużo i często. Ostatnio w związku z nowymi dokumentami mającymi świadczyć o jej współpracy z nazistami. Czy symbol Francji ucierpi z tego powodu? Historia Chanel została opowiedziana w wielu książkach. W ostatnim czasie nawet w dwóch filmach. Chociaż tak naprawdę, sama kłamała tak dużo na swój temat, że nie wiadomo, co jest prawdą, a co fikcją. Wiadomo, że dzięki pomocy kochanków założyła skromny butik i oferowała nakrycia głowy. Potem stopniowo poszerzając ofertę. Tworzyła modę, którą polubiły kobiety, dawała im swobodę i wolność. Do niej należą klasyki – mała czarna i żakiet tweedowy, czyli chanelka, sztuczna biżuteria, pikowana torebka na łańcuszku (2.55), słynne perfumy Nr 5. Jest autorką kilku słynnych powiedzeń – moda przemija styl pozostaje. Lata 20 należały do niej, po wojnie próbowała wrócić , ale pierwsza kolekcja okazała się porażką. Nie poddała się i kolejna kolekcja zachwyciła. To właśnie wtedy pokazała swój słynny kostium chanelowski z luźno tkanego tweedu, 25 modelek w różnych wariantach tego modelu. Była niezwykle pracowita i to ją łączy z mistrzem Karlem. Umarła w niedzielę, w wolnym od pracy dniu. Karl Lagerfeld jest już chodzącą historią mody. Mimo wieku (77 lat) nadal aktywny i to w wielu dziedzinach. Mimo upływu lat nie zwalnia, wręcz podkręca tempo. Co roku potrafi zaskoczyć nowymi pomysłami. Jest doskonałym obserwatorem otaczającego i zmieniającego się świata. Sam mówi, że nie żyje przeszłością. Zaskakuje kreatywnością, nowoczesnym podejściem, umie wyczuć nowe zjawiska, trendy, osobowości. I nigdy się nie pomylił. Jego najnowszy pomysł jest tego przykładem – podjęcie współpracy z brytyjską modelką, artystką Alicią Dellel. Podobnie jak kilka innych znanych gwiazd Audrey Tatou) stała się ambasadorką marki Chanel, reklamowała nową torebkę Chanel Boy. Chociaż jak twierdzi sama torebek nie nosi. Twarzą kolekcji „Paris –Edinburgh” została charyzmatyczna Tilda Swinton. Na finał pokazu haute couture wypuścił dwie modelki w sukniach ślubnych trzymających za rękę dziecko – jego komentarz do dyskusji o związkach partnerskich. Gdy w 1982r. objął stanowisko dyrektora artystycznego Chanel miał mu przywrócić dawną świetność. Zrobił to z charakterystyczną dla siebie lekkością. Uczynił z Chanel uwielbianą markę inspirując się tradycją firmy, z torebki, tweedu stworzył symbole uosabiające luksus i status. Nie ma dla niego rzeczy niemożliwych. Pokaz Fendi na Chińskim Murze? To najlepsza reklama, dlaczego nie? A co zaproponował na 50 lecie słynnej torebki 2.55? Uczynił z niej dzieło sztuki, zaprosił artystów do wykonania własnej jej interpretacji, a Zaha Hadid zaprojektowała niezwykłe, mobilne muzeum – Chanel Mobil Art, które mogło być umieszczone w dowolnym miejscu na ziemi. Jest autorem koncepcji pokazów Chanel, które zachwycają niesamowitą scenografią, atmosferą, muzyką. Grand Palais jest doskonałym miejscem, Zaprasza znanych muzyków – w jednym z pokazów wystąpiła Florence and the Machine… Potrafi z niebywałą łatwością żonglować starymi elementami tworząc ich współczesną wersję – po raz kolejny odświeża żakiet Chanel, perły powiększa do rozmiaru XXL. Karl jest niezwykle zapracowanym projektantem – przecież tworzy rocznie kilka kolekcji dla Chanel łącznie z tą najbardziej pracochłonną – haute couture, ma swój dom mody (teraz także z tańszą linią) i jeszcze współpracuje z siostrami Fendi. To on stał za sukcesem tej włoskiej marki. Jest postacią jak z epoki renesansu – projektuje, fotografuje, jest autorem zdjęć kampanii Chanel, Dior Homme, kalendarza Pirelli, stylizuje pokazy. Bo jak sam uważa, ma najlepsze pomysły. Mało skromności? Ale to przynosi efekty. W 2004r. jako pierwszy podjął współpracę z popularną sieciówką H&M tworząc dla nich mini kolekcję swoich hitów. Projektuje pachnące buty dla Melissy i luksusowe domy, które staną na Isla Moda w Dubaju Jak udaje mu się to w ciągu jednej doby? Do tego świetnie umie sprzedać swój wizerunek. Zresztą bardzo umiejętnie wykreowany i rozpoznawalny. Kiedy zakochał się schudł 43 kg, wreszcie mógł zmieścić się w super dopasowane garnitury i spodnie rurki by Dior. Zawsze nosi ciemne okulary zakrywające twarz, wysokie kołnierzyki koszul doskonale kryjące szyję, buty na obcasiku i skórzane rękawiczki. Doskonały zabieg, zakrywający wszystko co zdradza wiek. Do tego siwe włosy zaczesane w kitkę i wachlarz. Uwielbia czerń. W tym roku pozwolił sobie na małą odmianę – militarny garnitur i kolorowa koszula. Lagerfeld jest sam dla siebie inspiracją. Dla fanów mistrza można kupić misia w charakterystycznym ubranku Karla (miś Steiffa), włoska marka Tokidoki wypuściła na rynek zabawki z Karlem, także z jego słynną kotką Choupette, a teraz pojawiła się gra internetowa – w głównej roli mistrz Karl. Czym nas jeszcze zaskoczy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to www.sweetcaptcha.com:80 (Connection timed out) in /wp-content/plugins/sweetcaptcha-revolutionary-free-captcha-service/library/sweetcaptcha.php on line 73
Couldn't connect to server