FASHION WEEKS

Myślimy o wiośnie, poszukujemy nowych, lżejszych rzeczy, a świat mody pokazuje nam co czeka nas jesienią. Polscy projektanci z lekkim opóźnieniem, w kwietniu, ale coraz  trudniej wpasować się w kalendarz mody, który zapełnia się mniejszymi i większymi tygodniami pokazów. Prawdopodobnie imprezy zwane Fashion Weeks odbywają się podczas całego roku z krótką przerwą wakacyjną. Dla fanów i miłośników mody to dobra wiadomość. My trochę jesteśmy już zmęczeni ilością różnorodnych propozycji, produktów, prezentacji. Ta wielość wynika z faktu, że w krajach o stosunkowo krótkiej tradycji mody coraz mocniej stawia się na lokalnych projektantów. Luksusowe marki są dostępne na całym świecie, także w internecie, mogą budować nasz prestiż, ale nie osobowość. Luksusowe marki to już nie wyjątkowy, trudno dostępny produkt zarezerwowany dla wąskiej grupy. Teraz o posiadaniu takiej rzeczy decyduje tylko stan konta. Fashion victims są oczywiście uzależnieni od rzeczy opatrzonych konkretnym logo, lub klasyków mody, które są rozpoznawalne dla wielu. To rodzi zjawisko zwane pod hasłem podróbki. Jeśli jest na coś popyt to dlaczego tego nie podrabiać?  Oszuści oferują tańsze wersje w gorszej jakości. Kupując podróbki akceptujemy bandycki proceder, bo przecież ktoś to zaprojektował, ktoś to wykonał z dużą dbałością o materiał, jakość, ktoś to wypromował, poniósł koszty, ale też ma zyski. A kupując podróbki wspomagamy fałszerzy korzystających z myśli, idei innych ludzi, a przecież ich wkład jest najmniejszy, koszt produkcji niewielki, a popyt duży. Pamiętam scenkę sprzed kilku lat – Florencja poza via Tornabouni z butikami ma swoją centrum kramów – tzw. market pod chmurką. Poza budami pamiątkami, lokalnymi wyrobami znalazłam stoisko z torbami. Ostatni krzyk mody – najbardziej pożądane torebki Prady. Wszyscy wiedzą, że to nie są oryginalne produkty, ale cena wyjątkowo wysoka. Na pytanie dlaczego tak drogo usłyszałam – Sono nouvo Prada (to najnowsza Prada). Teraz Włosi walczą z podróbkami, coraz więcej osób bierze udział w akcjach „przeganiania handlarzy podróbek”, coraz częściej policja i specjalnie zorganizowane służby łapią nielegalnych handlarzy, producentów. Może to, co teraz napiszę nie będzie popularne, ale uważam, że jeśli nie stać mnie na oryginał to nie kupuję podróbki. Mogę przecież kupić inny produkt lub odkładać na wymarzoną torbę. Klasyki się nie starzeją, a ich wartość stale rośnie. Kopiowanie projektantów to jeden z ważniejszych tematów biznesu mody. Domy mody prezentując swoje kolekcje kilka miesięcy przed sezonem pokazują gorące, poszukiwane modele, często są one w ofercie sieciówek wcześniej niż markowych butikach. To świadczy o tym, że moda to poważny biznes. Nawet nasz rodzimy projektant nie ustrzegł się przed podróbkami i koszulki z orłem można było kupić na tzw. bazarkach. Wracając do tematu pokazowego. To przecież bardzo dobre źródło tzw. „inspiracji”. Ale miało być o pokazach, kolekcjach, bo przecież to nas interesuje. Ale poczekajmy na to, co będzie dostępne w sprzedaży jesienią. Jak zwykle warto zapolować na modele sygnowaną marką MMC, po raz kolejny pokazali intersującą kolekcję. Puchówki, biel, czerń i intrygujące gadżety.

Swój profesjonalizm potwierdził Michał Szulc prezentując kolekcję Carbon. Intrygujące „C” znalazło się na okryciach, bluzach. Oszczędna kolorystyka, proste formy, wyszukane materiały.

Dla miłośników i miłośniczek wygodnej odzieży na co dzień po raz drugi odsłona linii Łukasz Jemioł Basic. Dla niej 

i dla Niego

Kończąc te dywagacje – fascynujmy się modą tą dużą i małą, wybierajmy to, co pasuje do nas, poszukujmy ubrań rodzimych projektantów, firm, bo nie są tak globalne.  Dzięki temu możemy stworzyć swój indywidualny wizerunek i wpasować się w najbardziej wiodący nurt w designie – moda lokalna. Nasi rodzimi projektanci w końcu uwierzyli, że moda na tzw. czerwony dywan jest skierowana do nielicznej grupy i wcale się na tym nie zarabia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to www.sweetcaptcha.com:80 (Connection timed out) in /wp-content/plugins/sweetcaptcha-revolutionary-free-captcha-service/library/sweetcaptcha.php on line 73
Couldn't connect to server