JESIENNE INSPIRACJE

Grzybobranie czas zacząć .. Może nie będą to realne zbiory, grzyby w modzie są, a zawsze polowanie na nowości to czas jesieni. Prada już wcześniej uwierzyła w grzyby, które wyrosły do góry nogami za sprawą… ta instalacja mimo artystycznych konotacji robi przygnębiające wrażenie – grzyby giganty. Coś na kształt Alicji w Krainie Czarów wędrującej przez zaczarowany las. My już może rzadziej wybieramy się na grzybobranie do lasu, zapominając, które grzyby są jadalne, a które trujące. A przecież to doskonały pretekst na wspaniały wypad na łono natury. Spacer dający nam energię, łącznie z zawodami, kto ile grzybów znajdzie. A jeśli nie zbiory to może warto przytulić się do drzew, dających nam tyle energii. Las i jego przyroda to niewyczerpane źródło inspiracji dla wielu projektantów, nie tylko mody. Jesienne kolory, wzory z kory drzew można odnaleźć w wielu kolekcjach. To najmodniejszy trend sezonu. Liście pojawiają się jako motyw druków, czy element biżuterii. Po drugie świat leśnych zwierząt. Coraz częściej są blisko nas, oswajają się te nieujarzmione wilki, lisy, dziki. Można je spotkać na spacerze w parku, może polubiły ludzi? Przecież worki ze śmieciami to doskonałe jadłodajnie. Świat leśnych zwierząt to niewyczerpane źródło inspiracji dla świata mody. Jelonka Bambi polubił Ricardo Tisci, bohater bajek Disneya wraca ponownie w tym sezonie na bluzach i torbach z logo Givenchy.  I nie jest to młodzieżowa kolekcja. Inni projektanci może mniej dosłownie polubili dziką przyrodę, ale zauroczyły ich kolory jesieni i w tej tonacji utrzymują swoje kolekcje.

Przepiękna jesienna kolekcja w rudościach, odcieniach miodu, karmelu, miedzi, zachwycają płaszcze (jak zwykle Max Mara udowadnia, że są mistrzami w tej dziedzinie) w tym sezonie jakby rozmiar za duże. Frida Giannini projektująca dla Gucci też uległa magii jesieni – malownicza kolorystyka i do tego pióra. Pióra ptasie także w kolekcjach McQuenna, Driesa van Notena, Proenzy.

 Bottega Veneta – włoski dom mody słynący z torebek i specjalnej techniki wyplatania – proponuje kolekcję w ciepłych kolorach musztardy, sepii, karmelu,

jak spacer po jesiennym parku. Odcień rudy, kolor skóry pojawia się w wielu kolekcjach, szczególnie w naturalnej lub lakierowanej skórze. Przebojem tego sezonu mogą okazać się rozkloszowane spódnice ze skóry – jak u Prady i Acne, czy w wersji ekstremalnej lakierowane jak w Topshop Unique. Militaria zachwyciły Prabala Gurunga, cała kolekcja jest jesienno-oliwkowa, do tego modne, militarne akcenty, dla miejskich bojowniczek. A  kora spękanego drzewa w kolekcji Diora autorstwa Rafa Simonsa.

Burberry i Mulberry wykorzystują motyw lisiego pyska. A wilk? Pożarł Czerwonego Kapturka. Ale jego portret zdobi T-shirty i bluzy. Coś dla lubiących dzikość serca. Wiewiórki mają śliczne futerko, miło się do nich przytulić stąd ich obrazki poduszkach. Dla mnie gwiazdą sezonu jest niewątpliwie sowa. Pojawia się w różnych odsłonach. Ma wiele obliczy. Może być w wersji 3D, bardzo realistyczna, w geometrycznym uproszczeniu i bardzo linearnej formie. Emanuje wielkimi, sowimi oczami. Sowa jest też bohaterką kampanii reklamowej Mulberry. Może to powiedziane na wyrost, bo gwiazd tej sesji jest więcej – niesamowity Tim Walker autor zdjęć i modelka Cara Delevingue. Do tego niesamowite plenery – historyczna posiadłość Shotover. Marka lubi leśne klimaty, bo w 2011 bohaterem kampanii był lis. Sowa i las to doskonały motyw na tapety. Mogą być bardzo realistyczne lub jako umowne znaki. Polscy projektanci z firmy Malador proponują drewniane pieńki do wnętrz. W wersji luksusowej w metalowej osłonie. A nowy projekt znanej sieciówki to linia do domu. Mnie zachwyciły talerzyki z nadrukami nawiązującymi do przyrody. Czekam niecierpliwie na premierę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>