YELLOW DREAM

Może aura nas nie rozpieszcza, a przysłowia typu „w marcu jak w garncu”, czy to o kwietniu sprawdzają się – co widać za oknem, to fakt niezbity – wiosna już przyszła. Pora wiosenna  rozbudza nasze marzenia o zmianach, porzuceniu ciężki, zimowych ubrań, kozaków, płaszczonów, tęsknimy za czymś nowym, świeżym. Pierwsze skojarzenie zieleń. Proste skojarzenie. Ale widok nieśmiało rozkwitających żółtych kwiatków przypomniał o energii tego koloru. ŻÓŁTY.

To on będzie jednym z wiodących kolorów na wiosnę /lato 2012. Kolor emocji, energii, sprzyjający nowym pomysłom, aktywizuje, określa śmiałą nowoczesność. Oznacza mądrość, aktywność umysłową, twórczość. Symbolizuje sławę, żartobliwość, wielkość. Jest to jednocześnie kolor utożsamiany z kobiecością. Super reklama.

Jednak nie zawsze tak było, w Średniowieczu uznano, że żółty oznacza wrogość, bezwstyd, zdradę. Ciekawostka – włoskie kurtyzany musiały nosić suknie w kolorze żółtym. To już buduje odpowiednią aurę wokół tego koloru. Budzi emocje, ma słoneczną energię, emanuje pogodą, może być ciepły, jak odcień słoneczników, kukurydzy lub zimny, cytrynowy, czy wręcz
limonkowy. Odnajduje się nawet w pastelowych niuansach – słodko waniliowy.

W tym sezonie żółty pojawił się na wybiegach. Po żółte inspiracje sięgnęło wielu projektantów.  Wydaje się, że Helmut Lang oglądał cykl obrazów Van Gogha „Słoneczniki”, w jego letniej kolekcji pojawiają się jedwabne, miękko układające się sukienki w przepięknym odcieniu ciepłej żółcieni.

Albert Kriemler projektujący dla Akris zdecydował się na bardziej energetyczny odcień, słoneczny zastosował w ażurowych żakietach, wąskich spodniach.

Consuela Castiglioni, założycielka i projektantka marki Marni znana jest z niekonwencjonalnego podejścia do mody.

 Nawet Marc Jacobs w kolekcji dla statecznego domu mody Louis Vuitton wykorzystuje urok koloru żółtego proponując pudełkowe żakiety z koronkowymi kołnierzami. Nie poprzestając na tym stosuje żółty na butach, torbach.

 

Szwedzka marka Acne także polubiła ciepłe oblicze żółtego, proste ubrania na co dzień, dżinsy, T-shirty promieniują pozytywną energią.

Tropem żółtego podąża inna marka skandynawska – COS. Sukienki, spódniczki z zakładkami, koszulki.

Nawet wizażyści nie oparli się żółtym odcieniom, na ten sezon proponują żółte lakiery, cienie.

Czy żółty polubią Polki? Jeśli nie mamy odwagi na całe żółte stroje to dobrym wyjściem na przekonanie się do tego kolor będzie T-shirt z żółtym kołem. Trudno go nie polubić. Od razu zyskujemy pozytywną energię, same wysyłając ją innym.

 

Wiosna to czas porządków, tych z naszym wyglądem również, zaczynamy dbać o siebie, wzrasta zainteresowanie dietami. Istnieje oczywiście żółta dieta. Działa antystresowo, ma właściwości pobudzające i rozweselające, oczyszcza krew i ułatwia trawienie, zwalcza cellulit. Same korzyści. Mając na sobie żółty T-shirt jedzmy cytryny, banany, pomarańcze, grejpfruty, na surowo, pod postacią koktajli, żółtą paprykę, cebulę, jajka skrapiamy oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia. /więcej na http://urodaizdrowie.pl/dieta-zolta/

A słoneczna aura na pewno nas nie opuści.

PS Dla tych, którzy uwielbiają modny design, żółty też króluje w trendach

żółte krzesło FORM Art Living

już w latach 60. Beatlesi śpiewali o żółtej łodzi podwodnej – teraz w wersji lampy

SUBMARINE

czy w wersji IKEA – komoda Trolista


no cóż nawet w deszczowy dzień można modnie wyglądać zakładając kalosze Hunter

2 myśli nt. „YELLOW DREAM

  1. magnificent submit, very informative. I’m wondering why the other specialists of this sector do not realize this. You should continue your writing. I’m confident, you’ve a great readers’ base already!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>